TITIAN KASIH

TITIAN KASIH
DIRIKU DAN DIRIMU

~PENYERI DALAM KEHIDUPANKU~

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 18, 2010

Jalan-jalan Cari Masjid

Disini saya ingin berkongsi setiap kali saya ke mesjid..Masjid yang terpilih sekarang ialah Masjid Jamek Pengadang Baru..Mesjid ini terletak 8KM dari bandar Kuala Terengganu..Setiap Malam mesjid ini sentiasa di penuhi dengan kuliah-kuliah agama,..tenaga pengajar nyer terdiri daripada golongan cendiakawan..

Alhamdulillah mesjid ini senatiasa dipenuhi jemaah dari semua pelosok penduduk kuala terengganu,makna taknya..masjid ini mempunyai tempat parking yang luas,dewan solat yang selasa serta penuh dengan aktiviti agama..

KAlo ari jumaat pula..Pehhh,,,memang syok!!..ramai sangat..meriah..pas solat jumat,boleh membeli belah..gerai-gerai kecik di merata tempat..

Antara ustaz yang mengajar disana..ustaz MUsatapha Kamal,Ustaz amad awang dll..

JAdi apa tunggu lagi?!!..jom singgah...

..suasana selepas solat jumaat..

"wahai orang-orang yang beriman!Apabila telah diseru untuk melaksanakan Solat pada hari Jumaat,maka segerakanlah kamu mengingati ALLAH dan tinggalkan jual beli.Yang demikian itu lebih baik bagimu jika kamu mengetahui..Apabila solat telah selesai,maka bertebaranlah kamu dibumi,Carilah kurniaan Allah dan ingatlah Allah Banyak-banyak agar kamu beruntung"
...surah AL-JUMU`AH ayat9 dan 10..

No comments:

Post a Comment